ΘΩΜΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΘΩΜΟΥ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΔΕ
Μετακίνηση για Διδασκαλία και Επιμόρφωση μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στην Ισλανδία
University of Iceland
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ staff teaching and training mobility επισκέφθηκα το πανεπιστήμιο της Ισλανδίας για διδασκαλία και επιμόρφωση. Η επίσκεψή μου πραγματοποιήθηκε από 31 Μαρτίου έως 3 Απριλίου 2025 στο Faculty of Education and Pedagogy.
Την πρώτη μέρα της επίσκεψής μου έκανα ένα μάθημα στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, στο πλαίσιο του μαθήματος Pedagogy and organization of support (Υπεύθυνη μαθήματος: Edda Óskarsdóttir). Το μάθημα που έκανα είχε τίτλο Language and culture awareness in the multilingual classroom και πραγματοποιήθηκε δια ζώσης και εξ αποστάσεως ταυτόχρονα (Face-to-face learning and distance learning with real -time participation online).
Τη δεύτερη μέρα έδωσα μια ομιλία στο Research Center in Multiculturalism and Plurilingualism με τίτλο Raising metalinguistic and cross-linguistic awareness of bilingual and multilingual students.Την ομιλία παρακολούθησαν συνάδελφοι και συναδέλφισσες από το τμήμα αλλά και προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες. Η συζήτηση που ακολούθησε επικεντρώθηκε στη μάθηση και τη διδασκαλία γλωσσών και είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Την τρίτη μέρα είχα συναντήσεις με τις συναδέλφισσες Kristin Jonsdottir και Hanna Ragnarsdottir. Με τις εν λόγω συναδέλφισσες η συνάντησή μας είχε ως περιεχόμενο τον αναστοχασμό πάνω στο GatherEd project και τη συζήτηση σχετικά με μελλοντικές συνεργασίες ανάμεσα στα δύο πανεπιστήμια.
Την τέταρτη μέρα προσκλήθηκα να παρακολουθήσω την interim evaluation της διδακτορικής διατριβής της Ann-Katrin Eiriksdottir. Η αξιολόγηση της εργασίας της έγινε από εξωτερικούς αξιολογητές πανεπιστημίων της αλλοδαπής, οι οποίοι συνδέθηκαν εξ αποστάσεως.
Η επίσκεψή μου στο πανεπιστήμιο της Ισλανδίας στο Faculty of Education and Pedagogy υπήρξε επωφελής για μένα σε ακαδημαϊκό, επιστημονικό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Συζητήσαμε για το πρόγραμμα σπουδών των δύο τμημάτων, ομοιότητες και διαφορές στην εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών, παρατήρησα από κοντά καλές πρακτικές διδασκαλίας αλλά και επιστημονικής συνεργασίας.